Minden napra csípős sztori

A  totális összeomlás felé zakatol a MÁV?

2017. október 17. - acontrario

 rbbb.jpg

 A dicshimnuszok háttérzajából elég aggasztó hangokat is lehet hallani.

Az elmúlt hónapokban egymást érték a magyar vasúti személyszállítással kapcsolatos aggasztó hírek. Szinte nem múlt el hét anélkül, hogy valamilyen szolgáltatás megszüntetésével, leépítésével kapcsolatos fejlemény ne derült volna ki, és nem látszik, hogy a folyamatnak vége lenne. Mindezek érthetetlen ellentmondásban állnak azzal, hogy a kormány a most futó fejlesztésekkel együtt a következő években 1500 milliárd forintnyi forrást kíván a vasúti közlekedésre fordítani – írja honlapján a Levegő Munkacsoport, ahol összeszedték a legfontosabb mérföldkövet a MÁV-START leépüléséből, íme:

  • 2015 végén jelentősen ritkítottáka legforgalmasabb fővonalak gyorsvonatait. 
  • Fel akarják számolniaz ország főtengelyein az egységes, óránkénti InterCity-közlekedést. 
  • Hajmeresztő ötletek láttak napvilágota Bécs–Budapest vonatok belföldi forgalomból történő kizárásával, valamint a Prága–Pozsony–Budapest vonatok menetidejének közel 1 órával történő megnövelésével kapcsolatban; csupán a szomszéd vasutak ellenállása tudta a terveket – egyelőre – megbuktatni.
  • Jelentős leépítéseket tervezneka Székelyföldre közlekedő vonatokon is, holott ezek autópálya hiányában különösen fontos eljutási lehetőségek a határon túli magyarok számára.
  • Év végével megszüntetik a Budapest–Berlin éjszakai vonatot és számos tengerparti eljutási lehetőséget. A tervekben eredetileg még a nagy sikerű Split–Budapest éjszakai vonat leállítása is szerepelt, melynek forgalma az elmúlt években jelentősen nőtt.
  • Miközben az EU-ban az összes komoly vasúttársaság korszerű, vonzó étkezőkocsikat üzemeltet, a belföldi étkezőkocsik 2012-es leállítását követően a MÁV-START 2017 végén már a nemzetközi vonatokon is megszüntetiezt a szolgáltatást, jelentősen csökkentve ezzel a színvonalat.
  • A széles körben használt törzsutas-kedvezményt, a START Klub kártyát szintén leépítia MÁV-START, holott ezzel a lehetőséggel tízezernyi rendszeres utast szerzett magának a vasút az elmúlt évtizedben.
  • Indoklás nélkül megszüntettéka Budapest belvárosában lévő menetjegy-irodát, holott ez számos utasnak biztosított a pályaudvarokhoz képest kényelmesebb, gyorsabb jegyvásárlási lehetőséget.

Fentieket tetézi, hogy a vasúttársaság e lépésekről rendre utolsó pillanatban kiadott, zavaros közleményekben tájékoztatja az utazókat, nem hagyva szinte semmi időt sem a felkészülésre.

„A kormánynak tisztáznia kellene, hogy mit is akar valójában. Felmerül a kérdés, hogy mi indokolja a vasúti infrastruktúrára, új járművekre elköltött százmilliárdokat, ha közben magát a személyszállítási szolgáltatást folyamatosan visszafejlesztik. Kérjük tehát a Miniszterelnököt, hogy tegye meg a szükséges lépéseket, és állítsa ismét helyes mederbe a magyar vasút fejlődését!” – áll a Levegő Munkacsoport honlapján, a felhívást a szervezeten kívül még a Magyar Közlekedési Klub, aKözlekedő Tömeg Egyesület, a Bakonyvasút Szövetség, az itf.hu és a regionalbahn.hu is aláírta.

Fotó: regionalbahn.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedicsipos.blog.hu/api/trackback/id/tr2413004218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.