Őszre eldőlhet, lesz-e pénz a 4-es villamos tömegközlekedési nagyprojektből kimaradt Dugonics tér és Kecskés közti szakaszának rekonstrukciójára.
A kemény téli fagyok, illetve az elhasználódás miatt több helyen végeznek felújítási és karbantartási munkákat a villamospályákon nyártól az SZKT munkatársai.
Több szakaszon biztonsági okokból jelenleg is csak 5, 10 és 15 kilométer per órás sebességkorlátozással közlekedhetnek a járművek
A 4-es vonal legrosszabb minőségű szakaszán a kormány döntéseitől függetlenül lesznek kisebb-nagyobb felújítási munkák idén nyártól. Júliustól folyamatosan cserélik a Petőfi Sándor sugárúton a Dugonics és a Vám tér között a vasbeton talpfák sínleerősítéseit, és a Szabadkai út–Horgosi út kereszteződésében lévő csomópont jelzőlámpáit is fejlesztik, hogy megelőzzék az arrafelé gyakori villamosbaleseteket.
Az önkormányzati cégnek pályakarbantartásra évente egy 70 millió forintos keret áll rendelkezésre, amelyből idén többek között felújítják a váltóelektronikát az Anna-kúti és a Dugonics téri csomópontban, a lakosság nyugalma érdekében vizes csikorgásgátlót építenek az Európa ligeti ívekbe, és leromlott állapotú útátjárókat hoznak rendbe a 3-as vonalon a Kereskedő köz–Fonógyári út kereszteződésében, illetve a 4-es vonalon a Szabadkai úti volt tankertnél. A legrosszabb állapotú városi sínpálya, a 4-es vonal Dugonics tér és Kecskés közti szakaszának teljes rekonstrukciójára azonban nincs pénz.
Fotó: Török János
– Föl kell újítani ezt a nagyprojektből kimaradt pályaszakaszt is. De egy olyan szintű teljes rekonstrukció, ami az 1-es és 2-es vonalon is lezajlott, 2 milliárd forintba kerülne – mondta el Majó-Petri Zoltán az SZKT ügyvezető igazgatója. A 70 milliós városi keret „sebtapasz", ami arra való, hogy a pályák jelenlegi állapota ne romoljon tovább.