A Délmagyar.hu-n tegnap jelent meg egy cikk, miszerint a Rókusi víztoronynál felszállt egy utas a 90-es buszra, de nem volt hajlandó bérletet mutatni, sem jegyet venni. Ez után a sofőr mondta, hogy szálljon le, amit nem tett meg "az utasok győzködése ellenére sem". Ezt követően a cikk szerint egy "dühös utas" konkrétan lelökte a buszról az illetőt.
Szerintem nem az utasokkal kellene megoldatni egy ilyen konfliktust. Utazni szeretnénk, azért veszünk jegyet vagy bérletet egy tömegközlekedési járműre, nem pedig azért, hogy verekedjünk
- nyilatkozta a lapnak egy szemtanú. Nos, persze, hogy nem.
Ez ugyanis önbíráskodás.
A lap kérdésére a DAKK Zrt nem tudta megmondani, pontosan mit kellett volna tennie a sofőrnek ilyen helyzetben, és némi "majd elküldünk mindenkit továbbképzésre" szöveget leszámítva arra sem volt válaszuk, hogy mi történik, ha az önbíráskodó utastárs esetleg sérülést okoz a bliccelőnek, ez esetben ki vállalja érte a felelősséget? (Értelemszerűen a konkrét elkövetőn túl.)
Illusztráció: Gyenes Viktor/Wikimedia
Tekintve, hogy az ellenőrök konfliktuskezelésével is rendre- eufemisztikusan szólva - akadnak gondok, mindez nem túl bíztató. De az ellenőröket foglalkoztató Dakört-tel szemben a buszos cég DAKK legalább emberi időn belül válaszol ezek szerint a sajtómegkeresésekre - még ha nem is írnak sok konkrétumot.