Fotó: 444.hu
1. Természetesen mert szüksége van a pénzre
Hiszen eddig is a kormányzati forrásokból elköltött hirdetési pénzeket kizárólag az állampolgárok – társadalmi célú és közérdekű – tájékoztatására használta föl, amely távolról sem emlékeztetett saját pártpropagandájára, a választások alatt pedig nagyon ügyelni fognak arra, nehogy többet költsenek, mint az erre előírt összeg – a végén még őket is megbünteti az ÁSZ.
2. A harci feeling fenntartása
Nagyjából ugyanaz, mint amikor a Mozilla Firefox mikoradományokat kér a böngészőnk kezdőoldalán a keresősáv alatt. Tudjuk, hogy mára már világcég lett, de ezzel fenn tudja tartani azt az érzést, mint ha még mindig egy kis alulról szerveződő civil fejlesztésű marginális, közösségi szoftverecskéről lenne szó. A Fidesznél ugyanez: felidézi a nosztalgikus ellenzéki időket, amikor Gyurcsány alatt még tényleg volt értelme pénzt gyűjteniük, amikor még népszavazással pultoztak, és különben is a fene egye meg: kutya nehéz nyolc év kormányzás után még mindig ellenzéki retorikát folytatni (mondjuk az ellenzéknél sokszor jobban csinálják).
3. Felmérés
Hányan küldték vissza a nemzeti konzultációt? Kétmillióan! Kétmilliárdan! (Csak arra ügyeljünk, hogy Magyarország összlakosságát ne haladja meg a visszaküldött ívek száma.) Egy szó, mint száz: kormányközeli oldalak rendre figyelmeztetnek: ne kényelmesedjenek bele a nekik pozitív felmérésekbe – azaz bár mindenhol ők vezetnek, nem könnyű megmondani, pontosan megmondani, mennyi támogatójuk van. A Kubatov-listára is ráfér már némi update. Viszont aki küld még ha csak egy ötszázast is, az már biztosan a megfelelő helyre teszi az ikszet áprilisban.
4. Habonyéknál durva volt a szilveszter
- Úgysem küldesz szét milliárdokból egy levelet, amelyben adományt kérsz.
- Fogd meg a söröm…